VVD Veghel tegen AZC in Veghel

Dagelijks worden we geconfronteerd met schrijnende beelden over mensen die op de vlucht zijn geslagen vanwege ongekend geweld of verschrikkelijke oorlogen.Hoe we met deze problematiek  moeten omgaan is ook voor de VVD een buitengewoon complex vraagstuk. Op de vraag of de VVD een mogelijke bouw van een AZC in Veghel zou steunen hebben wij negatief gereageerd. Uiteraard zijn wij niet tegen adequate hulp bij de eerste opvang. De VVD is van mening dat het Europese en Regeringsbeleid eerst op orde moeten zijn voordat we hiermee kunnen instemmen. Opvang in de eigen regio is de enige duurzame oplossing om de steeds groter wordende stroom vluchtelingen te kunnen helpen. De VVD steunt de initiatieven om de eerste nood op te vangen en daartoe zijn stappen richting COA en Area inmiddels gezet om verantwoord te participeren. Het oprichten van een AZC zonder het bieden van een duurzaam toekomstperspectief is een richting waar de VVD niet op wil. Dit ook in het belang van de toekomstige vluchtelingen zelf.

VVD Veghel