Werkbezoek Silvio Erkens aan Fluidwell

Op 18 maart bracht Silvio Erkens, namens de VVD lid van de Tweede Kamer een werkbezoek aan Fluidwell in Veghel om meer inzicht te krijgen in wat er nodig is om de energietransitie mogelijk te maken en te versnellen.

Fluidwell heeft onder andere de focus op waterstof applicaties, waaronder elektrolyzer systemen en waterstofgas detectie/veiligheidssystemen. Oprichter en ondernemer Eric Rath investeert hier samen met een aantal andere grote partners zoals de provincie Noord-Brabant heel fors in omdat hij erin gelooft voor de economische ontwikkeling van Brabant en Nederland. Niet alleen voor zijn eigen bedrijf maar vooral om een bijdrage te leveren aan de energietransitie. Eric: ‘’Ik ben er van overtuigd dat we als Nederland een mooie positie binnen de energietransitie kunnen krijgen. Hiervoor is industriepolitiek nodig: eis minimaal 40% Nederlands of Europees component!’’

Silvio Erkens: ‘’Het is te complex geworden, we hebben te veel dingen ‘vastgeregeld’. We moeten ondernemers niet vertellen hoe ze moeten verduurzamen en wat niet mag. Geef bedrijven wat vertrouwen zodat ze stappen kunnen zetten om het verdienvermogen overeind te houden’’.

We willen Fluidwell en Eric graag bedanken voor de gastvrijheid en het delen van de zeer interessante kennis en ontwikkelingen.