Versterking samenwerking in het onderwijs

VVD Meierijstad dient samen met D66 Meierijstad motie in voor versterking samenwerking in het onderwijs.

Het besluit van Fontys Hogescholen om de Pabo locatie Veghel met ingang van juni 2023 te sluiten mag wat de VVD betreft niet leiden tot een verslechtering van de kwaliteit van het basisonderwijs in Meierijstad.

Wij streven juist naar een verbetering daarvan. Goede ontwikkelkansen voor jonge kinderen zijn en blijven essentieel voor ons.

Daarom vinden wij dat het vertrek van de Pabo een extra inzet mag vergen van het gemeentebestuur. Het huidige ‘Partnerschap Opleiden in de School’, dat gericht is op continue educatie en zo de verbetering van de kwaliteit van docenten en aankomend docenten, verdient daartoe versterking en vernieuwing.

D66 heeft een motie voorbereid die dat voorstaat. De VVD-fractie is mede-indiener van deze motie die ervoor moet gaan zorgen dat de kwaliteit van het basisonderwijs in Meierijstad verder verbeterd gaat worden, ondanks het vertrek van de Pabo uit Veghel.