Afscheid oude gemeenteraad & Nick de Laat als raadslid VVD Meierijstad

Gisteren hebben we afscheid genomen van de oude gemeenteraad. Ook willen we via deze weg graag onze dank uitspreken voor de inzet en harde werk wat onze fractie en wethouder hebben geleverd.

Wilma en Frank-Jan zullen vanavond terugkeren als raadslid in de nieuwe gemeenteraad. Voor Nick was dit na 8 jaar zijn afscheid als raadslid voor VVD Meierijstad. Nick stond erom bekend om ons liberale geluid kracht bij te zetten over thema's zoals: onderwijs, sport, cultuur en deels het sociaal domein.

We willen Nick bedanken voor zijn inzet, harde werk en betrokkenheid. En wensen Nick al het goede toe in zijn verdere carrière en gezinsleven. Hiernaast mocht onze fractievoorzitter Wilma een afscheidsrede geven, deze is onderstaand terug te lezen.

Waarschijnlijk heeft iedereen hier wel eens coachings/scholingsdag meegemaakt.
Dan wordt er aan het begin vaak gevraagd, hoe zit je er in, wat is je weerbericht?
Toen wij 5 jaar geleden aan deze raadsperiode begonnen was ons weerbericht best bewolkt. Met een wat tegenvallende uitslag gingen we met 3 fractieleden de periode in. Maar we konden wel deelnemen aan de coalitie en met Harry als wethouder en Piet en Ger en even nog Albert en Tycho, die ons als burgercommissieleden ondersteunden gingen we het avontuur aan.

5 jaar lang lief en leed delen, want dat is het werken met elkaar, het stopt niet bij gemeentewerk.
En covid heeft aan het leed daar een steentje aan bijgedragen.
Maar met wat regenbuien en periodes met vorst brak de zon steeds vaker door.
Teveel om op te noemen wat er bereikt is, samen met de hele raad, want we gaan samen voor een Meierijstad waar het fijn wonen en werken is, het is die samenwerking die het resultaat maakt.

Constructief, helder en transparant daar stonden we als fractie voor, met altijd de kernwaarden van de VVD in onze achterzak.
Een heerlijke fractie om mee te werken en waarvan ik de voorzitter mocht zijn, dank jullie wel.

En dan is nu een zonnige periode aangebroken, zonnig omdat we een mooie winst hebben geboekt bij de verkiezingen, en we van daaruit verder mogen gaan, maar ook een wolkje want helaas gaan we niet allemaal verder.

Wij gaan afscheid nemen van een geweldige toffe peer uit onze fractie en hij heet Nick.
Nick, joh, we begrijpen de keuze die je maakt, maar wat gaan wij jou ontzettend missen. In totaal 8 jaar heb jij je ingezet voor de gemeente, 8 jaar is niet niks.
Jouw inbreng is bijna onmisbaar, gelukkig bijna, want anders hadden we een probleem en ik zal niet overdrijven.
Nick, we gaan je zeker nog wel eens lastig vallen, maar zullen het beperken, ga lekker genieten van je gezin en Wendy, fijn dat we hem zolang mochten lenen.

Aan alles komt een einde en hiermee zet ik een punt achter deze periode.
Dank aan ook aan alle andere raadsleden, college, griffie, bodes en ambtenaren en iedereen die ik vergeet.
We gaan voor de toekomst en wat deze ons brengen gaat, ik heb er vertrouwen in en bovenal zin in.
De zon schijnt.