VVD staat pal voor behoud buitenzwembad in Veghel

Sinds enkele weken is er een discussie gaande of het buitenzwembad in Veghel wel open moet blijven ja of nee. En zo ja in welke vorm. Voor de VVD is dit geen vraag maar een feit. De VVD heeft in heldere bewoordingen in haar verkiezingsprogramma aangegeven dat het buitenzwembad voor Veghel behouden dient te blijven. Het moge duidelijk zijn dat buiten zwemmen bijdraagt aan de gezondheid van onze inwoners maar ook dat het tegemoet komt aan de behoefte van vele Veghelaren en mensen binnen onze gemeente.

Albert Dominicus geeft namens de VVD aan : “Onderzoek bij andere gemeenten heeft ons geleerd dat andere succesvol zijn geweest bij het vraagstuk om de bezoekersaantallen te verhogen en tegelijkertijd de kosten laag te houden”. De huidige fractie van de VVD Meierijstad zal dan ook een motie indienen, samen met de fractie van HIER, waarin zij het college verzoekt om alle mogelijkheden/scenario’s te bekijken om buitenzwemmen mogelijk te maken en te houden in Veghel. Verder verzoekt zij de gemeente om een werkgroep in te stellen van gebruikers en de Raad voor 1 juli te informeren omtrent de concrete voorstellen. Dominicus is reeds in overleg getreden met de werkgroep die zich hard maakt voor het buitenzwembad. “Mocht de VVD gaan deelnemen aan een nieuwe coalitie dan zal dit een zeer belangrijk speerpunt zijn want straks is nu”: zo herhaalde Dominicus nogmaals het adagium van de VVD.