Familiebedrijf houdt Brabantse eer hoog

VEGHEL - "Het zijn de familiebedrijven die de Brabantse eer hoog houden". Dat zei Bert Pauli gedeputeerde van Economische Zaken dinsdag tijdens een werkbezoek aan Vobra Special Petfoods in Veghel. Hij was daar onder meer op uitnodiging van de plaatselijke VVD.

Volgens Pauli is Brabant gezegend met het grote aantal familiebedrijven. “Deze kenmerken zich door een uitstekende sfeer, hard werken, innoveren en elke verdiende euro gaat grotendeels terug in het bedrijf om nieuwe ontwikkelingen mogelijk te maken. Het zijn deze familiebedrijven die de Brabantse eer hoog houden."

Harry van Rooijen, fractievoorzitter van de Veghelse VVD, kon dit, met het grote aantal familiebedrijven in zijn woonplaats, alleen maar onderschrijven. Hij bracht belangrijke thema’s voor de Brabantse economie als agrifood, export, bereikbaarheid en werklust onder de aandacht. "De campagne ‘Veghel maakt er werk van’, die Veghel als dé food- en feedregio van Nederland op de kaart zet, sluit hier prima op aan en laat zien dat deze regio volop in ontwikkeling is." Met die nieuwe ontwikkelingen is Vobra Special Petfoods volgens directeur Edwin Roelands dagelijks bezig.  Het werkbezoek werd afgesloten met een rondleiding door de fabriek waar Bert Pauli met eigen ogen zag hoe hoogwaardige honden- en kattenvoeding geproduceerd wordt.