VVD'ers van Schijndel, Sint-Oedenrode en Veghel al samen op weg naar fusie….

Afgelopen woensdagavond hebben een aantal actieve leden, bestuursleden, fractieleden en wethouders van de drie verschillende lokale afdelingen (Schijndel, Sint-Oedenrode & Veghel) een zeer gezellige eerste kennismakingsbijeenkomst gehad in de Gouden Leeuw van Veghel. Het initiatief voor deze bijeenkomst was genomen door de drie voorzitters, Harry Bekkers (voorzitter VVD Schijndel a.i.), Martien van Erp (voorzitter VVD Sint-Oedenrode) en Bob van Leur (voorzitter VVD Veghel).

De fusie van de 3 verschillende gemeenten heeft uiteraard ook effect op de verschillende politieke partijen. Harry Bekkers, voorzitter Schijndel a.i.: ‘sportclubs, zoals voetbal- of hockeyverenigingen, hebben niet de noodzaak om te fuseren, maar wij als politieke partijen en de VVD nu in het bijzonder dienen wel in de nieuwe situatie als één gezamenlijke club naar buiten te treden, vandaar dat zo’n kennismakingsavond van groot belang is en een eerste stap is naar een ‘nieuwe’, sterke lokale VVD. Daarbij zou ik graag vooral personen uit Schijndel oproepen om zich te melden als men interesse heeft ‘iets’ te willen doen in de lokale politiek, want daar kunnen we momenteel enige aanwas goed gebruiken.’

De avond was georganiseerd door Bob van Leur, voorzitter van VVD Veghel. Voor de voorstelronde had Bob van bijna alle aanwezigen een ‘moodboard’ ontwikkeld met plaatjes van hetgeen eenieder bezig houdt in het leven, zowel zakelijk als privé, met de nadruk op de hobby’s. Bob van Leur: ‘het is altijd belangrijk bij een nieuwe intensieve samenwerking dat je de tijd neemt om elkaar te leren kennen, vooral de mens achter de politicus is dan van belang, vandaar de insteek van een ‘moodboard’. Tenslotte ‘all business is people business’!

De drie gemeenten hebben alle drie een electoraat dat de VVD goed gezind is; bij de landelijke verkiezingen stemmen veel personen op de VVD, bij de gemeenteraadsverkiezingen zijn er soms de lokale partijen die stemmers afsnoepen. Martien van Erp, voorzitter VVD Sint-Oedenrode: ‘ik kijk met een goed gevoel terug op deze eerste kennismakingsavond; we zijn allemaal VVD’ers en vinden elkaar niet alleen in de liberale gedachte, maar ook in de gezelligheid en dat is niet onbelangrijk’!