Bestemmingsplan Bunderse Hoek

Een langlopend project (gestart in 1999) dat na veel wikken en wegen pas in 2014 op de rol van de gemeenteraad kwam te staan. Ondanks het geringe draagvlak bij de omwonenden zag de VVD-fractie geen valide redenen om tegen dit plan te stemmen. Dat had te maken met de contractuele verplichtingen die de gemeente was aangegaan, nog voortkomend uit de tijd dat gemeenten naarstig op zoek waren naar woningbouwlocaties. Vanuit ruimtelijk oogpunt bleken er geen belemmeringen te zijn en ook het woningbouwprogramma bood onvoldoende aanknopingspunten voor het weigeren van deze ontwikkeling. Wij begrijpen dat dat bij de omwonenden tot teleurstelling heeft geleid, maar onder de gegeven omstandigheden konden we niet anders dan voor dit plan stemmen. Ons voorstel om dan op zijn minst het bouwverkeer via de Udenseweg te laten lopen bleek onhaalbaar vanuit verkeerskundig oogpunt. In onze stemverklaring hebben wij te kennen gegeven dat we in de toekomst niet meer vast willen zitten aan dit soort knellende overeenkomsten.