De discussie spitste zich toe op de parkeervoorzieningen voor fietsers bij de nieuw aan te leggen halte aan de Rembrandtlaan, maar de VVD trok de discussie in een breder perspectief door nogmaals aan te geven dat ze teleurgesteld is dat de fundamentele keuze voor de locatie van een nieuw busstation helaas een gepasseerd station blijkt te zijn. We hebben in het verleden verkondigd dat we graag ook het alternatief Rembrandtlaan/Sluisstraat (in het oostelijke deel van het plan "Rembrandtboulevard') als serieuze optie nader onderzocht hadden willen zien. Uit het rapport van Goudappel-Coffeng kwam naar voren dat die locatie een zeer goede vervoerswaarde heeft. Helaas is die mogelijkheid anno 2014 niet beschikbaar omdat de gemeente niet de vrije zeggenschap heeft over die locatie, hetgeen voortvloeit uit een jaren geleden gesloten contract met een ontwikkelaar.
Samen met Hart voor Veghel en het CDA heeft de VVD een motie ingediend, die raadsbreed is aangenomen, om de aanleg van de fietsparkeerplaatsen aan de zuidzijde van de Rembrandtlaan te faseren. Dit naar aanleiding van ingediende zienswijzen. In eerste instantie zal maar een beperkt deel worden gerealiseerd, met de mogelijkheid om het aantal parkeervoorzieningen uit te breiden indien dat noodzakelijk blijkt te zijn.