Gezocht : fractieassistent m/v voor de gemeenteraadsfractie van VVD Veghel

Vind je politiek eigenlijk stiekem best wel interessant?

Volg je de VVD met regelmaat en gaat daar jouw stem ook naar toe?

Draag je de gemeente Veghel een warm hart toe en ben je daar woonachtig?

Zou je wel eens willen snuffelen aan de politiek, zonder direct in de spotlights te staan?

Heb je naast je studie nog enige ruimte voor extra werkzaamheden?

Is jouw antwoord ‘ja’ op bovenstaande vragen, dan is fractieassistent van VVD Veghel jou op het lijf geschreven.

De fractieassistent is de spil van de fractie en het front-Office voor iedereen buiten de fractie. Degene die (bijna) alles weet en hoever het ermee staat.

Plek in de fractie:
Werkt vooral nauw samen met fractievoorzitter Harry van Rooijen en in diens verlengde de fractie.

Vaardigheden:

Communicatief vaardig, doortastend, interesse in politiek, proactief, leuk vinden om anderen te helpen, accuraat en zorgvuldig. Gevoel voor humor en flexibele instelling is erg prettig.

Concrete taken:

* het notuleren van de fractievergaderingen,
* het opstellen van de agenda,
* het verzorgen van de communicatie richting externen,
Kortom, de regelaar van de fractie!

Deze functie vereist een inzet van ongeveer 4 uur per week. Veelal in de avond. Daar staat een kleine vergoeding tegenover.

Naast deze bescheiden bijdrage is er de unieke gelegenheid een bijdrage te leveren aan het liberale geluid/beleid in ons mooie Veghel,  ervaring op te doen met het politieke handwerk en inzicht te verkrijgen in het bestuur van het dorp. Je komt op plaatsen waar je anders niet zou komen en ontmoet mensen die je anders niet zou ontmoeten. Een echte verrijking van je leven (en jouw CV) dus.

Belangstelling? Schrijf voor 1 oktober 2014 een bondige motivatie met CV naar Bob van Leur, voorzitter van VVD Veghel (bob@bakerson.nl). Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Ellen Versteijnen, zij is momenteel interim-fractieassistent, maar combineert dit met haar plek in de gemeenteraad (e.versteijnen@veghel.nl).