Herindelingsadvies // Meierijstad

Veghel wordt in de geschiedenis al in 1225 voor het eerst genoemd als Vehchele en ontwikkelde zich vooral vanaf het midden in de 18e eeuw tot de parel van de Meierij.

Deze ontwikkeling van een passantendorp met een regionale marktfunctie tot aan de huidige omvang is natuurlijk ook mede tot stand gekomen door altijd samenwerking te hebben omarmt en dit samen te doen met de dorpskernen zoals we die heden ten dage kennen.
Wat betreft de VVD is na vanavond ons eigen Veghel nog steeds één van de parels van de Meierij …..maar dan na 1-1-2017 < stoer en sterk >  vertegenwoordigt in de nieuwe Gemeente Meierijstad.
De VVD Veghel is er van overtuigt dat met de alom geroemde regionale werklust, creativiteit, ondernemerschap én natuurlijk met Brabants plezier deze dag……dit voorliggende besluit beter gezegd …..in de geschiedenisboeken zal komen als een bijzondere en verstandige mijlpaal in de geschiedenis van Veghel.
Vanaf nu zullen de huidige College’s,  ambtelijke organisaties, stuur, kern en werk groepen zich verder gaan richten om na  1-1-2017 een degelijke en flitsende start van Meierijstad te gaan voorbereiden.
Uiteraard zal < de winkel open blijven tijdens de verbouwing >  en de burgers onverminderd moeten kunnen terugvallen op de gemeentelijke dienstverlening.
De VVD wil nogmaals benadrukken dat in het fusie proces en ook daarna….. participatie en communicatie met de burgers essentieel is in het welslagen van de fusie. Dit aspect mag onder geen voorwaarde worden ingeleverd onder druk van het fusie proces of anderszins.
Tot slot, wij danken iedereen die tot op heden betrokken zijn geweest met de voorbereidingen aan het nu voorliggende advies en blijven rekenen op hun onverminderde inzet.

Fractie VVD Veghel