VVD is 'getreuzel' beu en maakt zelf blauwe zone in Veghel

Het is de Veghelse VVD-fractie een doorn in het oog dat er nog altijd geen blauwe parkeerzones zijn in het centrum van Veghel. "Het getreuzel duurt veel te lang. Daarom hebben we zelf maar een blauwe zone gemaakt", zegt fractievoorzitter Harry van Rooijen, die zelf met stoepkrijt aan de slag ging.

VEGHEL - Het is de Veghelse VVD-fractie een doorn in het oog dat er nog altijd geen blauwe parkeerzones zijn in het centrum van Veghel. "Het getreuzel duurt veel te lang. Daarom hebben we zelf maar een blauwe zone gemaakt", zegt fractievoorzitter Harry van Rooijen, die zelf met stoepkrijt aan de slag ging (zie foto).
De gefaseerde invoering van blauwe zones in Veghel was een speerpunt van de VVD tijdens de verkiezingen. Het plan was om de zones medio maart in te voeren. "Maar dat is nog altijd niet gebeurd. Het proces duurt te lang", vindt Van Rooijen.
Verantwoordelijk wethouder Jan Goijaarts verwacht dat er voor de zomer een besluit is genomen. "De plannen zitten in de afrondende fase", zegt hij. Wel wil hij Van Rooijen meegeven dat er op het Bolkenplein al gratis geparkeerd mag worden. Juist daar ging de VVD-fractievoorzitter met stoepkrijt aan de slag.
Bron; BD 1 april 2015