Kiezers bedankt en kandidaten gefeliciteerd!

Verkiezingen zijn altijd een bijzonder spannend moment. Hoe waardeert de kiezer de VVD? Mogen we ons beleid continueren? Hoe komen de nieuwe verhoudingen te liggen?

Deze verkiezingen brachten voor VVD Meierijstad nóg extra spanning met zich mee, omdat we maar liefst drie kandidaten op verkiesbare plaatsen hadden staan.

En de kiezer heeft zich laten horen. De VVD is in Brabant opnieuw de grootste partij geworden met 10 zetels. Een mooi resultaat, want de VVD krijgt dus opnieuw het vertrouwen van de kiezer om Brabant verder vooruit te brengen! Wij feliciteren alle Statenleden en in het bijzonder kandidaat Margriet Bräuner die volgens de voorlopige uitslag* met haar tiende plaats op de lijst een zetel heeft bemachtigd. Margriet proficiat!

En ook voor de waterschappen is natuurlijk gestemd. in Waterschap de Dommel is René Dekkers met zijn 3e plaats gekozen in de nieuwe VVD fractie die evenals de vorige periode op 4 zetels blijft staan. In Waterschap Aa en Maas is Jan van Burgsteden als nummer 3 van de VVD gekozen in de driekoppige fractie. Jan en René proficiat!

Ook feliciteren we natuurlijk de andere partijen die een flinke winst hebben geboekt in Brabant, zoals GroenLinks, Forum voor Democratie en WaterNatuurlijk. Het worden interessante tijden om tot stabiele besturen te formeren.

*ten tijde van dit bericht is de definitieve uitslag nog niet bekend. Naar verwachting volgt deze vrijdagmiddag 22 maart.