VVD Meierijstad, een lokale partij

Soms is er verwarring over. Wat is nu een lokale partij? U kent ons als VVD in Rooi natuurlijk als lokale liberalen. Een fractie van mensen die wonen in Rooi, boodschappen doen in Rooi, recreëren in Rooi en die u zelfs regelmatig tegenkomt in Rooi.

En toch worden we, zeker rondom lokale verkiezingen, vaak bestempeld als een landelijke partij. Dat klopt natuurlijk ook. U weet wat u van een VVD partij mag verwachten.  Een partij die u mag aanspreken op de liberale kaders waarmee we naar besluitvormingsstukken kijken.  Vrijheid, Verantwoordelijkheid, Verdraagzaamheid, Sociale Rechtvaardigheid en Gelijkwaardigheid, dat zijn de liberale kernwaarden. En die liberale kernwaarden passen wij toe op onze lokale besluitvormingsstukken. En u mag ons aan die kaders houden.

Dat betekent overigens niet dat we het altijd helemaal eens zijn met alles wat er in Den-Haag gebeurt. Het gebeurt wel eens dat er in Den-Haag iets besloten wordt, waar wij het lokaal ook niet helemaal mee eens zijn. Bijvoorbeeld omdat wij lokaal een ander belang hebben. Een afwijkend standpunt kunnen we wel in Den-Haag kenbaar maken en daar wordt dan ook écht iets mee gedaan. Een mooi voorbeeld is de passage over de mantelzorgwoningen die we vanuit Meierijstad willen toevoegen aan het landelijke verkiezingsprogramma.

Op 23 november zijn de verkiezingen van Meierijstad. Lokale verkiezingen, waarbij u kiest op lokale vertegenwoordigers. Met Wilma, Nick en Piet heeft VVD Meierijstad méér Rooise kandidaten in de top 6 dan menig andere (lokale) partij. Wat dat betreft is Sint-Oedenrode in VVD Meierijstad volop vertegenwoordigd. Een landelijke partij is soms dichterbij dan u denkt.

Wij roepen iedereen van harte op om te komen stemmen. Wilt u lokaal stemmen? Kies dan vooral een Rooise kandidaat op onze kandidatenlijst. Alternatieven genoeg!

Fractie VVD Sint-Oedenrode
Nick de Laat